Artykuł sponsorowany

Zastosowanie technologii RFID w logistyce

Zastosowanie technologii RFID w logistyce

Logistyka jest złożonym i skomplikowany procesem, w skład którego wchodzi planowanie i realizacja całego przepływu towarów od momentu opuszczenia magazynu producenta do chwili dostarczenia go do klienta. Celem właściwie przeprowadzonej logistyki jest zadowolenie tego ostatniego. Aby cały ten proces przebiegał sprawnie, potrzebne są pewne nowoczesne technologie taki, jak RFID. Na czym polega jej zastosowanie?

Jakie elementy wchodzą w skład działań logistycznych?

Działania logistyczne polegają na takiej obsłudze klienta, że w każdej chwili możliwe jest zlokalizowanie danego towaru. Dostępne są też informacje na temat jego ilości oraz innych parametrów. Za pomocą działań logistycznych możliwe jest również prognozowanie popytu.

W skład działań logistycznych wchodzą ponadto transport, pakowanie, lokalizacja magazynów i składów towarów, oraz obsługa zwrotów. Logistyka jest bardzo ważnym elementem działania wielu branż. Dlatego też firmy takie jak Truck Vilant Systems, proponują zastosowanie skutecznej aplikacji RFID jako narzędzia na usprawnienie komunikacji i zsynchronizowanie wszystkich danych dotyczących konkretnego procesu logistycznego.

Czym jest technologia RFID?

Technologia RFID bazuje na współpracy kilku elementów. Są to: mobilny albo stacjonarny czytnik, tagi, anteny oraz okablowanie. Czytnik odczytuje informacje z tagów, czyli znaczników naniesionych na towary w ten sam sposób co kody kreskowe. Dane te są kodowane, a odpowiednie oprogramowanie umożliwia odczyt z kilku znaczników jednocześnie. Anteny służą do transmisji danych, a okablowanie łączy czytnik z anteną. Taka integracja zwiększa zasiec pola magnetycznego, dzięki czemu odczytywanie informacji nie wymaga fizycznego kontaktu z towarem.

Co daje zastosowanie technologii RFID w logistyce?

Zastosowania technologii RFID w logistyce są liczne. Jej główny cel to usprawnienie produkcji i transportu towarów, a także znacznie ułatwienia w działaniach inwentaryzacyjnych. Zastosowanie tej technologii daje możliwość szybkiego ustalenia, gdzie i w jakiej ilości znajduje się konkretny towar. Daje też dokładną informację o wyjściach towarów z magazynów i momentach wejść, co znacznie ułatwia kompletowanie zamówień i ustalanie lokalizacji produktów.

Technologia RFID gwarantuje bezpieczeństwo danych. Z jej pomocą można wyłączyć dostęp do informacji konkretnym grupom odbiorców. Dane są przechowywane w postaci zaszyfrowanej, a znacznik jest bardzo trudny do podrobienia. Technologii można używać również w skrajnych warunkach takich jak wysoka lub niska temperatura.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.