Artykuł sponsorowany

Jakie znaczenie ma lokalizacja magazynu?

Jakie znaczenie ma lokalizacja magazynu?

Magazyny to powierzchnie umożliwiające przechowywanie towarów gotowych oraz półproduktów. Ich odpowiednie zlokalizowanie ma ogromny wpływ zarówno na komfort wykorzystania, jak i na ponoszone koszty. Dlatego też lokalizacja magazynu powinna być starannie dobrana. Na co należy zwracać szczególną uwagę?

Magazyn półproduktów – jaką lokalizację wybrać?

Półprodukty to składniki niezbędne do wyprodukowania konkretnego przedmiotu. Są to zarówno artykuły spożywcze, chemiczne, jak i elementy przykładowo metalowe bądź elektryczne. Hale magazynowe z półproduktami dobrze, by znajdowały się przy fabrykach, w których odbywa się produkcja. Dzięki temu zaoszczędzić można na kosztach transportu wynikających z konieczności dowiezienia produktów do zakładu. Taka lokalizacja magazynu pozwala ograniczyć opóźnienia związane z transportem. Dlatego budowa lub wynajem powierzchni magazynowo – produkcyjnych, jaką oferuje między innymi Przedsiębiorstwo Budowlano-Produkcyjne Łęgprzem jest opłacalnym rozwiązaniem.

Jak powinien wyglądać dojazd do magazynu?

Ze względu na to, że na magazyn dostarczane bądź odbierane są towary nawet kilkadziesiąt razy dziennie, to dojazd do takiego miejsca musi być komfortowy. Przede wszystkim zlokalizowanie dużego magazynu w centrum miasta uniemożliwi nam swobodny dojazd do niego dużych ciężarowych pojazdów. Wynikać to może nie tylko z ograniczeń, a nawet zakazów w poruszaniu się po niektórych drogach w miastach, także z wąskich ulic, które uniemożliwiają swobodne manewrowanie. To właśnie z tych powodów lokalizacje magazynów wybierane są zazwyczaj na obrzeżach miast. Pozwala to na uniknięcie stania w korkach, a także swobodny dojazd pojazdami ciężarowymi.

Infrastruktura w obrębie lokalizacji i jej znaczenie

Kolejna ważna kwestia, o której nie należy zapominać, wybierając powierzchnie magazynowe to sprawdzenie, czy lokalizacja ma dobry dostęp do dróg i autostrad. Pozwoli to oczywiście na swobodny dojazd samochodów ciężarowych na miejsce załadunku. Dodatkowo warto przeanalizować natężenie ruchu w okolicy, czy dostęp do komunikacji miejskiej. Ma to na celu zagwarantowanie łatwiejszego znalezienia pracowników magazynowych, którzy będą mogli dostać się do miejsca pracy bez większych problemów zarówno autem, jak i komunikacją miejską.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.